Våre kurs og workshops tilpasses den enkelte virksomhet ut fra behovet hos akkurat dem.

Vi tar alltid en kartleggingssamtale i forkant slik at vi sammen kan skreddersy et opplegg for akkurat dere.

  • Mange opplever at det er vanskelig å snakke om kompetanse, men dersom man på en arbeidsplass skal ta i bruk all tilgjengelig kompetanse for å gjøre tjenestene best mulig for brukerne – bør man det.

    På dette kurset jobber deltakere med å sette ord på egen kompetanse, og blir kjent med andres kompetanse.

    Målet er å ta i bruk alle ansattes kompetanse på best mulig måte - og at alle opplever å bli anerkjent for det man kan og bidrar med.

  • Dette kurset handler om hvorfor det er viktig å samarbeide på tvers av fag og sektorer. På kurset settes eget arbeid inn i en større sammenheng.

    Det å se egen rolle inn i en større sammenheng gjør noe med motivasjon, arbeidsglede og læring.

    Deltakere lærer å utarbeide en enkel interessentanalyse for å bli bevisst på ulike aktuelle samarbeidspartnere.

  • De aller fleste velferdsaktører har treffpunkter med andre tjenester. Noen før, noen etter og noen samtidig som ens egen tjeneste er i kontakt med brukerne.

    Der hvor flere tjenester overlapper, er det også fare for at brukere faller mellom flere stoler. Sluttrapporten fra det statlige 0-24-samarbeidet brukte begrepet trøbbel i grenseflatene for å beskrive dette.

    En rød tråd – sammenhengende tjenester er et dagskurs hvor vi jobber med å kartlegge hvilke interessenter som er koblet til vårt eget arbeid, og vi analyserer utfordringer og muligheter som oppstår der hvor vår egen tjeneste møter andre.

    Dagskurset passer som enkeltstående kurs for å kartlegge overlapping og kritiske punkter, eller som introduksjon til et mer omfattende arbeid knyttet til tverrsektorielt samarbeid.

  • Dette kurset retter seg mot ledere, tillitsvalgte og verneombud, og omhandler hvordan disse sammen påvirker både effektivitet og kvalitet i tjenesten, og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen.

    Et godt partssamarbeid er gull verd for enhver virksomhet, og dette dagskurset handler om å utvikle og styrke dette samarbeidet.

    Noen av elementene vi ser på er:

    • Lov – og avtaleverket som ramme

    • Forventningsavklaring

    • Håndtering av uenighet

    • Partssamarbeidet som nøkkel til godt arbeidsmiljø

Dersom dere ønsker kurs eller workshops om andre tema, så er sjansen stor for at vi kan lage det. Ta kontakt, så ser vi hva som er mulig.